Home > Pressehjørnet

Intervjuer, artikler, pressemeldinger og erowz.no's nyhetsseksjon

erowz.no
Et prosjekt av 2 unge nerder fra Belgia.

   
   

Helt siden 2000 har Bart og Vincent, grunnleggerene av erowz.no, involvert seg i internettet i Belgia.

   
   

Datakyndig, nesten før begrepet eksisterte, blir Bart lagt merke til av eBay som ansetter han i sammenheng med deres europeiske distribusjon. Alt skal enda utvikles på nett så Bart oppnår en solid ekspertise i alle aspekter av e-handel: teknologi, så klart, men også i spesifikk markedsføring for hans sektor.    

   

Han stiger gjennom rekkene i de 6 årene han tilbringer hos eBay, men pleier i hemmelighet en drøm om å bli selvstendig…    

   

Vincent er en pioner i nettstrategi. SEO, publikumsoppkjøp og ROI er daglig vare for han lenge før fremveksten av sosiale medier. Konsulent og strateg, han guider et høyt antall selskaper inn i den digitale tiden og forutser utviklingene som gjør nettet til det det er i dag.    

   

Etter sju år med konsultering har Vincent blitt en anerkjent ekspert i digital strategi og ønsker å bruke ekspertisen hans i sammenheng med store netthandelsmerker som er på vei inn i Europa og oppnår markedsandeler.    

   

Det er i 2010 at Bart og Vincent møter hverandre, på den største private salgssiden i Benelux. For begge to er dette et år med nye utfordringer for et salgssystem som eksponeres eksponentielt.    

   

Deres visjon av markedet er klar: Den globale krisen har ført til at brukere søker etter flere og bedre tilbud. Men samtidig som volument av rubrikkannonsesider allerede imponerer (500,000/dag), ligger problemet i hvor vanskelig det er for enkelt brukere å navigere seg i overfloden av annonser.    

   

   Med dette i tankene, kommer de frem til et konsept for en brukervennlig “meta side” viet til vintage og gjenbruksprodukt som ville inneholde en kraftig søkemotor og avanserte funksjoner.    De utfordret seg selv – støttet av deres respektive yrkeserfaring og kunnskap om håndtering av store databaser – til å utvikle en nettside som ville gjøre det mulig for enkeltpersoner å finne de beste tilbudene blant de rundt 50 millioner rubrikkannonsene på nett i UK.    

   

Hvordan? Ved å lage avanserte algorytmer og filtre som tillater opprettelsen av personliggjorte databaser i henhold til brukerenes søkeprofil. Det måtte en nerd til for å tenke seg til dette!    

   

   2011 ser lanseringen av betaversjonen for den første portalen viet til gjenbruksmarkedet. .
   erowz.no Begynner som et oppstartsselskap ved hjelp av familie og venner som har tro på konseptet. Dette er en IT suksesshistorie som startet på et loft i stedet for en garasje…    
De tilgjengelige ressursene blir presset til det ytterste, de to partnerene bruker all sin fritid på å optimalisere siden, installere nye servere, og ved å ta for seg tekniske problemer og så videre, samtidig som de undersøker statistikker for besøkende og handelsvolum på erowz.no, som fører mot et høydepunkt.    

   

   Et konsept i stadig utvikling med formål om å forbedre responsen til behovet til brukerene som leter etter gjenbruksprodukter.
Optilmalisering og innovasjoner lykkes om hverandre etter hvert som tiden går, og samler et aktivt og lojalt samfunn som nå er oppe i nesten 1.5 millione rbesøkende hver måned i UK alene.    

   

Fantastiske resultat har motivert Bart og Vincent til å holde momentumet gående med regelmessige tilegg av nye tjenester som den nye mobilapplikasjonen erowz.no.    

   

Den økene populariteten av den første nettsiden har lagt til rette for den følgende veksten i andre land. Bart og Vincent utrykker et ønske om å bringe en side som hjelper mennesker i hverdagen med å finne de beste tilbudene til et bredt publikum. Belgia, med site-annonce.be og United Kingdom, med for-sale.co.uk har blitt til land som bekrefter suksessen.    Takket være sin ekspertise, for-sale.ie har blitt lansert i Irland, site-annonce.fr i Frankrike og in-vendita.it i Italia. Det er nå millioner av brukere tilstede på våre ulike plattformer. På tvers av Europa blir lignende nettsider lansert, men alltid med et ønske om å tilpasses til spesifikasjonene i landet, noe som er tilfellet i Spania compra-venta.es via eller i Tysklande via gebraucht-kaufen.de. Men det ser ikke ut som at historien stopper på det Europeiske kontinentet. Nord Amerika har blitt er mål, med used.forsale for USA og cubefigures.com for Canada. I det siste har Asia og Sør Amerika vært den nye utfordringen for teamet. Selskapet er tilstede i India via www.for-sale.in og i Brasil via usadobrasil.com.br.    

   

erowz.no er resultatet av et profesjonelt samarbeid, men også et resultat av en sammensmelting av felles interesser mellom to gode venner som er lidenskapelig opptatt av å bruke ny teknologi til å dekke behovet til vanlige mennesker.

   

Dette handler om kunnskapsdelingens sanne ånd – Som står i skarp kontrast til paksisen i nettindustrien i dag – og som handler om å sette brukerens behov i senteret av prosjektet.